‘t Koggeschip is gehuisvest in een groot multifunctioneel gebouw in Amsterdam Geuzenveld.

Naast basisschool ‘t Koggeschip biedt het gebouw ook plaats aan de voorschool en aan een voorziening voor naschoolse opvang.

Voor de kinderen van de groepen 1-2 is er een speellokaal in het gebouw. De kinderen krijgen hier twee keer per week bewegingsonderwijs gegeven door een vakleerkracht en daarnaast spellessen door hun eigen leerkracht.Hal 2

‘t Koggeschip heeft in het hart van het gebouw een grote centrale hal. Hier komen ouders bij elkaar voor bijvoorbeeld de algemene ouderavond en de kerstviering. Ook is hier de afscheidsavond van de kinderen van groep 8, of muziekvoorstellingen van de diverse groepen. De centrale hal grenst aan de speelzaal annex podium.

Gym 3

In het gebouw is een schitterende sportzaal gevestigd, dit is een sportzaal van Olympisch formaat. Deze zaal wordt gebruikt voor de lessen bewegingsonderwijs van de kinderen van groep 3 tot en met 8.

Bieb 3

De school beschikt over een eigen bibliotheek. Kinderen kunnen hier terecht om boeken te lenen die in de klas worden gelezen.

Op de begane grond en de eerste verdieping is een aangepast invalidentoilet beschikbaar. Ook zijn er in het gebouw een aantal douches aanwezig. In het gebouw is een lift aanwezig. In de centrale hal van het gebouw is een AED geplaatst.